domingo, 28 de junio de 2020

¡¡¡ COLLSEROLA SINGLETRACK PARADISE !!!

Feia temps que em sentia en deute amb els Barrigas Team. M'han ensenyat tants i tants racons, camins, trialeres, corriols, punts d'avituallament... de les rodalies de Badalona!
Desde que vaig començar a rodar amb ells fa 8 anys i era un "pupilo" del mountainbike, m'han transmès de forma altruista tota la seva sabiduria betetera.
Per aquest motiu, volia trobar una ruta que d'alguna manera pogués sorprendre'ls en la rutina de les sortides dels dissabtes.
Va ser doncs quan vaig començar a investigar tracks i entrellaçar-los per formar una ruta  tentadora per als Barrigas Team.

Eren les 7:30h que ens trobavem a la Clínica del Carme els Barrigas atrets per la sugerencia d'anar a fer una ruta per Collserola d'una manera poc habitual a la que les tradicions tenen estipulat.
Entre ells hi havia Gerardo, Jordi T, Jordi "Chordon", Ramon "BB", Paco "vas bien", Paco "Pica", Karl Marx i jo mateix (Marc Cyborg).
Començavem a pujar direcció a Sant Jeroni però en el primer encreuament ens deixàvem caure cap a Santa Coloma per travessar-la i arribar al pont de Sant Andreu el més ràpid possible.
Seguint recte i passant per Passeig de Valldaura, arribavem a la Plaça Karl Marx on pujaríem per la pista de Can Masdeu fins al Coll de la Ventosa.
En aquestes primeres rampes, Jordi "Chordon" començava a demanar la hora però, per alegria de tots, el camí seguia més o menys pla per la cornisa fins arribar al primer corriol del dia, el anomenat Sol y Aire. Aquest primer corriol era conegut per la majoria, pero al no ser gens tècnic, els barrigas menys "endureros" l'han disfrutat i agrait enormement.
Després hem seguit baixant, passant per l'ermita de Sant Medir fins a Can Borrell, on he tirat del track per intentar retallar algunes parts de la ruta i no comprometre l'hora de l'avituallament.
Jordi T semblava que tenia ganes de fer més "amena" la baixada, perquè de cop i volta ha sortit volant per sobre el manillar deixant-nos a tots ben espantats.
Una branca tallada o "muñon" en argot gerardel s'ha interposat en el seu camí.
Per sort no ha estat res i hem pogut continuar sense lamentar res.
La pista ens ha dut a interceptar novament el track i de seguida hem arribat a l'inici dels corriols promesos. Una ruta on els corriols, gens tècnics, disfrutons, revirats, 100% ciclables, sense trams de pedra esmolada i sobretot desconeguts, s'entrellacen entre si durant gairebé 5 km per fer les delícies de tothom. Collserola Singletrack Paradise!!!
Objectiu complert, hem arribat a l'àrea de Can Coll, on prèviament el canvi de Jordi T ha decidit posar fi a la seva vida.
Per sort, ja estavem pràcticament a la carretera i només ha calgut deixar-nos caure fins al Xerolivé, on ens esperaven Jaime i Manolakis, que s'han apuntat a l'esmorzar.
Per suposat, aquest punt era una altra de les promeses fetes per atraure als Barrigas, i puc dir que també ha estat a l'alçada de la jornada.
A la tornada, Jordi T i Jordi "Chordón" han decidit anar riu avall fins a Moncada, mentres que la resta hem seguit endinsant-nos lleugerament per dins de Collserola per arribar de formar directa al Cementiri de Collserola.
Un cop a Montcada, hem anat a pujar "La cuesta del perro" per acabar finalment per baixar pels corriols dels murcielagos de dalt i de la Valla, fins a Sant Jeroni.
Espero que us hagi agradat la ruta! Salut, Barrigas!!

¡¡ Sorpresa en Collserola !! ¡¡ Buletus perdutus !!

Xalant de valent

Sant Medir, un altre cop després de tant de temps.

"Ciborg" va tan llançat que no l´atrapa ni la foto...

"Chordón" no va tan llançat ¡ Pero va !

Una MERIDA ...¡¡ camina o revienta !!

Sans i estalvis a Xerolivé, a la ombra i amb una bona gerra.

I gaudit de la conversa i la companya.

¡¡ I per descomptat de uns bons entrepans !!

¡¡¡ i del "café copa i puro !!!

I tornem a casa amb la satisfacció de la feina feta, pero encara ens donarém una miqueta mes de "canya"

Els últims "floreos" abans de arrivar a casa posan la adecuada guinda final a una nova fantastica matinal.

NOTA DEL EDITOR : Gracias "Ciborg" per la teva lliçó magistral d´avui de com pot ser una ruta de entretinguda i adient a la época estiuenca i al tipus de personal "barrigueru" que recaptes.
¡¡¡ Matinal 5 estrellas !!!

Per un altre costat , el variat i polifacetic personal de la cofradia s´adapta els seus horaris , interesos i pos.sibilitats per tal de contiuar fent activitat i estar una mica mes a punt per la propera gran trobada de la colla en la NOCTURNA 2020.

Tremoleu..."L´arma secreta" s´acosta...

I per alla damunt de Berga dos veterans no defalleixen...