domingo, 20 de mayo de 2018

BARRIGAS POR EL MUNDO

Este ha sido un nuevo fin de semana en que la cofradia barriguera ha optado por diversas alternativas , acordes con sus gustos y posibilidades  y han salido a "colonizar" el mundo.
 EL PRESI




La meva aventura sobre la bici de carretera d'aquest any tenia com a objectiu, segons parlen els gurus dels entrenaments, millorar el "fondo" i les capacitats sobre la bici, sobretot per afrontar amb la beteté nous reptes i distàncies més llargues que fins ara no havia assolit. Però ja m'ho deien que això de la carretera enganxa i, sense perdre de vista la mountain bike que em fascina, em vaig començar a picar cada vegada més fins el punt de voler fer rutes cada vegada més i més llargues!

Per tant, a partir de l'objectiu principal d'aquest any que era fer la Monegros, em vaig fer un pla d'entrenaments bàsic i casolà (res més enllà del periode de base i de qualitat). Però també va sorgir la idea de fer una ruta en carretera i veure de que anava això de les marxes de carretera. Vaig buscar una que en calendari i distància se m'ajustés a la meves necessitats i allà va apareixer la Montsec-Montsec. 

La ruta llarga era de 190km amb +3.300m de desnivell acumulat, algo totalment fora (de moment) de les meves capacitats. La ruta mitjana ja suposava un bon repte per mi: 140km i +2.000m de desnivell!

En aquesta ocasió, la marxa començava a les 8h a Balaguer i es dirigia cap al nord direcció al primer port del dia: el coll d'Àger, de 900m d'alçada. Per tant, vam decidir fer nit allà i així evitar el "madrugon" que suposava anar i tornar en el mateix dia. El primer coll es va deixar fer força bé, no massa llarg però amb més desnivell que el que vindria a continuació. Coronat el coll, baixada de bojos fins a Àger i enfilant altra vegada direcció nord per la carretera comarcal direcció Tremp per mig de parets de roca vertical impresionants. Arribant al pantà de Terradets, la ruta es desviava per una carretera secundaria sense practicament transit i que reseguia la conca del pantà. Mica en mica anavem pujant i les vistes eren cada com millors. 

Al final arribarem a la base del segon port del dia, el Port de Comiols, de 21km de llarg però amb rampes suaus i mantingudes, el que feia que l'esforç fos llarg però no agònic. Després de 1h15min pujant, vam coronar el port a 1.150m d'alçada i baixada fins a Artès de Segre. Després, 35km de rodar fins a tornar a Balaguer.

Una ruta molt recomanable, amb molt bon ambient i paisatges espectaculars! I el millor la organització!

Salut i pedals, Barrigues! Preparats pel Pedraforca!!!! :D

LOS DEL "LABORATORIO"

Desde las profundidades de un misterioso laboratorio de rutas beteteras que usa como tapadera cierta cooperativa que llamaremos "W", se urdió esta fastuosa salida  de la que nuestro cronista "Chordón" nos hace este esclarecedor resumen:

Ayer  fue un día donde quedaron claramente reflejadas las dos caras del btt. Eran las 7,00 de la mañana y nos reuníamos en la puerta de mi casa Karl Marx, yo Chordon y un alterado Gerardo.De allí nos dirigimos a Castellolí donde habíamos quedado con Sergio Waldes.
Sólo salir nos esperaba un sendero a la medida de Gerardo, unos 3 km empinados y pedregosos que a la postre sólo era el aperitivo para lo que vendría luego. Pero de pronto cambió la cara y se convirtió en senderos entre bosques,suelo firme y unas trialeras que estaban entre el disfrute y entre el ay que me mato. Despues de un tramo verdaderamente bonito entre campos de amapolas llegamos a nuestro lugar de avituallamiento, donde encontramos un sitio que aunque sencillo era agradable y con un inusual precio, bocata, cerveza  y baileys, 5,50 euros por barba.
La vuelta, por lo menos para mí, fue otro cantar. En principio nos quedaban sólo unos 12 Km para llegar al coche, pero que 12 Km, unos desniveles que se me hicieron inhumanos. Por lo menos me quedó la satisfacción de ver al Gerardo patear, en consiguiente la cosa estaba chunga de verdad, sólo Sergio Waldes se defendió por dichos terrenos. Finalmente llegamos al coche, algunos de milagro y pa casa.
Por lo menos espero que haya servido para que la próxima semana podamos sufrir algo menos en la vuelta al Pedraforca, aunque sufrir habrá que sufrir.
Chordon




















Powered by Wikiloc

Quiero decir a nivel personal ( KM ), que me dejé seducir por los cantos de sirenas que fluian del laboratorio "W" y así acabé...."casi escaldao"....si esqueeeee algunos con un WIKILOC en la mano y buscando rutas de categoria dificil tienen mas peligroooo....


Tambien han habido otras historietas barrigueras de las que tengamos constancia, muy meritorias todas y de las que sus protagonistas han preferido mantener una cierta confidencialidad y de las que solo podemos mostrar unos numeros muy encomiables:



Finalmente reseñar tambien la salida familiar hacia "Villa pescuezo" ( Can Coll ) de cierto personaje "subversivo y gamberro" y cuyo testimonio grafico no podemos publicar a falta de la correspondiente autorizacion del Copyrait y del permiso paterno o en su defecto de la Diputacion Foral , competente en estos temas.



1 comentario:

marcusshanti dijo...

Bravo Barrigas por el mundo!!!
Si es que en estas rutas provenientes de laboratorios tan oscuros cualquier engendro te puedes encontrar... y siempre se masca la tragedia!!
Salut!